9 Ocak 2011 Pazar

İlk Adımlar 2 (oyun yapımı)

Haydi Bir Oyun Yapak!

İtiraf edin, birçoğunuzun böyle bir hayali var ya da en azından vardı. Belki çocukken tek hayaliniz buydu, herkesin oyununuzu konuştuğunu hayal ederdiniz falan. Daha sonra ilk bilgisayarınız alındığında “oyun yapacağım uleyn!” gazı ile oturmuşsunuzdur başına ama daha sonra ne yapacağınızı bilemediniz ya da bunun çok zor olduğunuzu fark ettiniz. Şimdi içinizdeki o çocuk ölmediyse, o gazınız geçmediyse, hala o hevesiniz varsa size iyi iki haberim var: size nasıl bir oyun yapacağınızı anlatacağım ve bu iş sandığınız kadar zor değil. Bu yazıyı okuduktan sonra oyun yapımı konusunda az da olsa bir fikriniz olacaktır.

İşe Başlarken

“c++ öğrenip kırayzise rakip bir oyun yapacağım, var mısın?” diye bir gazla arkadaşlarınızı topladıysanız biraz hevesinizi kıracağım, bir iki ayda adam akıllı c++ öğrenmeniz çok zor ve Crisys gibi bir oyun yapmak için yaklaşık yüz kişilik bir şirkete, iki – üç yıla ve 15 – 20 milyon dolara ihtiyacınız var. Bütün bunlara sahip olsanız bile ilk projenizin bu kadar başarılı olması çok ama çok düşük bir ihtimal. Bunun yerine size çok daha gerçekçi bir hedef teklif ediyorum: Mario'ya rakip bir oyun yapın! Ya da Monkey Island'a.
“Off, ne var ki onda? Hem kim oynar öyle bir şey?” dediğinizi duyar gibi oldum. Her şeyden önce Mario çok çok iyi bir oyun. 1985'ten beri neredeyse aynı formulü uygulayarak piyasaya oyunları sürülüyor ve Modern Warfare 2'den çok satıyorsa o oyunda bir hayır vardır. Ayrıca son zamanlarda Mario gibi basit grafikli ve çok eğlenceli olan onlarca oyun var. O oyunları yazanların da sizden çok bir farkı yok. Örnek isterseniz Geometry Wars, VVVVVV, Braid, Super Meat Boy, Word of Goo... bu liste böyle uzar gider. Özellikle işe ilk başladığınızda hedefi gerçekçi tutmakta fayda var. Hem oyunlarda önemli olan grafik falan değil, önemli olan eğlence.
Yukarıda yazdıklarımı kabullendiyseniz size bir tavsiyem daha var, olaya c++ ile başlmayın. Tabi ki c++ bügün en yaygın kullanılan dil ve tabi ki bütün profesyonel oyun şirketleri bu dili kullanıyor. Ancak siz daha yolun başındasınız ve yapacağınız projeler için çok daha basit diller de var. Benim (ve tanıdığım birçok bilgisayar mühendisinin, oyun yapımcısının) tavsiyem Python. Python öğrenilmesi ve kullanılması en basit dillerden bir tanesi. Hem programlamanın mantığını çözmeniz, bu konuda tecrübe kazanmanız için ideal bir dil. C++'a göre tek eksisi hızı. Tabi sizin bu hız farkını değerlendirebilmeniz için programlama konusunda epey bir deneyimli olmanız lazım. Bir arkadaşımın dediği gibi, hızlı çalıştıracağız diye programı bitirememe riskine girmeye gerek yok.
Python'dan daha kolay bir şey varsa o da oyun yapımı için hazırlanan programlarla oyun yapmak. FPS Maker, Adventure Game Studio (AGS) gibi programları kullanabilirsiniz. Bir zamanlar AGS'ye azıcık ucundan bir bakmıştım ve çok başarılı bir program olduğunu söyleyebilirim, ileride onun için de ders hazırlayabilirim.
Şimdi ilk dersimize geçelim isterseniz...

2 yorum:

  1. bekliyoruuuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Python dersini kastediyorsan burada: http://antonsemchenko.blogspot.com/2011/01/pythona-giris.html

      Sil